Ons team, waaronder apothekers en assistenten met jaren ervaring, staat elke werkdag ter beschikking om te antwoorden op al uw beroepsgebonden vragen.
We zijn dagelijks bereikbaar tussen 8u30 en 18u, via 011/28 78 00 of info@klav.be.
Onze specialisten beantwoorden al uw algemene en concrete vragen over terugbetaling en tarificatie.
Is een attest voor Evista ook geldig voor Alendronate Actonel? Is een magistrale bereiding met duloxetine terugbetaald? Onder welke voorwaarden is een bloedrukmeter terugbetaald?
Daarnaast wordt u in de apotheek ook geconfronteerd met andere vragen. We behandelen een brede waaier aan onderwerpen: wetenschappelijke of juridische vragen, vragen over uw personeelsbeleid of het ondernemersloket, concrete ondersteuning bij e-gezondheid, de wachtdienst of de praktische aanpak van farmaceutische zorg, verzuchtingen over de recente evoluties, de toekomst van het beroep, multidisciplinaire samenwerking, het zijn maar enkele voorbeelden. In eerste instantie doen onze medewerkers een beroep op hun eigen expertise of een aantal gevalideerde bronnen. In tweede instantie kunnen zij ook een breed netwerk aanspreken en onderhouden zij contacten met APB, VAN, de Orde, de inspectie en tal van andere experten. Met één doelstelling: u zo snel mogelijk een volledig en correct antwoord bezorgen, waarmee u meteen aan de slag kunt in de apotheek.
Ik krijg een voorschrift voor ovulen met boorzuur: hoe begin ik daaraan? Een patiënt vraagt om 100g zwavel om een serre te ontsmetten: mag ik dat zomaar afleveren? Hoe kan ik een erkenningsnummer als apotheker-bandagist aanvragen? Wat is de laatste stand van zaken in verband met de aflevering van medicinale cannabis? Ik wil een MFO organiseren: kunnen jullie mij helpen? Hoe registreer ik mijn farmaceutische zorg acte?