Werken in een vaccinatiecentrum: tewerkstellingsmogelijkheden

woensdag 03 maart 2021
Terug naar overzicht

Apothekers zetten massaal hun schouders onder de vaccinatiecampagne. Heel wat collega's zullen meehelpen om alle prikjes zo vlot mogelijk in de Limburgse bovenarmen te krijgen. Ga ook jij binnenkort aan de slag in een centrum? Weet dan dat je dit - in samenspraak met het vaccinatiecentrum waar je werkt - kan regelen onder verschillende vormen. Hieronder vind je een overzicht.

Voor een groot deel apothekers kan een contract via een interimbureau een makkelijke en efficiënte oplossing bieden. Wij willen je hierbij begeleiden. Daarom werken wij samen met een interimkantoor om alles snel en correct voor jou te regelen. Indien je via een interimcontract wil werken in een vaccinatiecentrum, laat het ons dan weten via info@klav.be.

Wil jij ook graag jouw steentje bijdragen in een vaccinatiecentrum in jouw buurt, maar heb je je hiervoor nog niet aangemeld? Stuur dan een mailtje naar info@klav.be en wij nemen verder contact op met jou.

1. Als zelfstandige


Je stelt een factuur op en factureert aan het vaccinatiecentrum waar je werkt.

» Voordeel: Je krijgt de volledige vergoeding en moet veel minder belastingen betalen.

2. Je bent werknemer in een apotheek en helpt tijdens je contracturen in een VC


Dit gebeurt steeds in overeenstemming met je werkgever. De apotheek waar je bent tewerkgesteld maakt dan de factuur op aan het vaccinatiecentrum. Jij ontvangt zoals gebruikelijk je gewoon loon; de apotheek ontvangt de vergoeding van het VC.

3. Je bent werknemer in een apotheek en helpt na je contracturen in een VC als zelfstandige in bijberoep


Als zelfstandige kan je dan een factuur opmaken en factureren aan het vaccinatiecentrum waar je werkt.

» Voordeel: je krijgt de volledige vergoeding en betaalt minder belastingen.

» Nadeel: als je nog geen zelfstandige in bijberoep bent, moet je eerst allerlei papierwerk in orde brengen. Daarnaast moet je ook goed opletten bij het invullen van je belastingaangifte.

4. Je bent werknemer in een apotheek en helpt na je contracturen in een VC via een interimbureau


» Voordeel: er is geen administratieve rompslomp en je kan heel flexibel met dagcontracten werken. De aanvraag voor dit soort contracten kan tot 30 minuten op voorhand worden geregeld. 

» Nadeel: je betaalt net zoals een gewone werknemer meer belastingen (wat neerkomt op ongeveer 50% van de vergoeding). 


Opgelet: de twee laatste opties zijn ook van toepassing voor apothekers die op pensioen zijn en meewerken in een vaccinatiecentrum.

© 2021 KLAV - Ilgatlaan 5 - 3500 Hasselt - T: 011/28 78 00 - F: 011/28 78 01 - info@klav.be - Sitemap - Disclaimer - Privacy Policy